When you talk strategy, is anyone listening?

1/1/2021

Stelt u zich het nachtmerriescenario voor waarin de meeste van uw werknemers de missie van het bedrijf niet kennen en niet begrijpen wat ze moeten doen om de doelstellingen te bereiken.
Je zou voor minder wakker liggen. Wat dit scenario erger maakt, is dat het helemaal geen nachtmerrie is. Het gebeurt op dit moment in bedrijven. Overal. Elke. Dag

Onderzoek toont aan dat slechts 14% van de werknemers de strategie van hun bedrijf begrijpt.
Van de mensen die de strategie kennen is slechts 19% overtuigd van de keuzes.
51% begrijpt niet wat ze kunnen doen om de doelstellingen van het bedrijf te helpen bereiken
Stel je voor dat de spelers in een sportteam de strategie van het spel niet begrijpen. Zou dat team ooit winnen? Onwaarschijnlijk.
Hebben we u voldoende schrik aangejaagd? Geen nood, het zijn maar cijfers, het succes van veel bedrijven bewijst dat we ons niet moeten laten ontmoedigen door de zoveelste studie en enquête.
Maar laat ons toch eens nadenken hoeveel we beter kunnen doen als we erin slagen om deze kloof te dichten?

Een paar tips die hun nut hebben bewezen:
• Ontwikkel een duidelijke visie
• Betrek uw medewerkers en uw klanten en zet uw visie om in een strategie die voor iedereen duidelijk en relevant is
• Vertaal de strategie in duidelijke doelstellingen en maak een plan
• Zorg ervoor dat mensen het talent, de informatie en de goesting hebben om het plan uit te voeren.
• Geef regelmatig feedback over het bereiken van de doelstellingen.
• Geef vertrouwen en wees betrouwbaar
• Enjoy the ride!

Geen enkele organisatie kan optimaal presteren als de mensen niet in dezelfde richting roeien. Het overbrengen van belangrijke boodschappen en het inspireren van mensen tot gecoördineerde actie is een grote uitdaging voor leidinggevenden.
Neem eens de tijd om met uw mensen te praten. Zijn hun dagelijkse activiteiten in lijn met de algemene strategie van uw bedrijf? Neem de tijd om vandaag een duidelijke koers uit te zetten. Het kan veel tijd, werk en verspilde moeite in de toekomst besparen.