Welkom bij The Content makers

On average only 14% of employees understand their organisation’s strategy.
If this is true, whose strategy are the other 86% implementing?

(Metrus Group Survey)
The Content Makers kijken naar de impact van uw strategie  in de externe 
en ook de interne wereld.
We gaan toch akkoord dat die twee op elkaar moeten afgestemd zijn? 
Organisaties houden dat evenwicht maar beter goed in de gaten.
Een strategie zonder plan blijft een droom. Door onze ervaring en ons netwerk kunnen we helpen bij volgende situaties:
 
• CEO’s die een no nonsense klankbord willen 
• Het middle management die de strategie van het bedrijf niet begrijpt 
• Een klant die zich niet aangetrokken voelt tot uw bedrijf of waar u voor staat
• Werknemers die zich dagelijks een weg improviseren door de waarden van het bedrijf
• Regelgevers, politici en sectoren die elkaar niet volledig begrijpen
Slechte communicatie is vaak de oorzaak van veel problemen.
Een crisistijd geeft mogelijkheden voor wie zich wil aanpassen. Businessmodellen zijn veranderd, gewoontes dooreengeschud. Wat je doet en voor wie, daarmee maak je het verschil. 
 

Het gaat over de inhoud

Onze aanpak is simpel maar doeltreffend: de kern wordt de inhoud, de “content”.  Back to basics. Wij gieten uw strategie in een "Book of Words", een actieplan en het werkinstrument voor uw directiecomité. Uw medewerkers en uw externe contacten weten meteen waar ze staan. Zo’n Book of Words (zie verder op deze website) geeft duidelijkheid over wat de kern is van uw bedrijf, en vooral wat je niet doet. Het bevat de waarden, de targets, de strategie. Het is zet iedereen op scherp. Kortom, de Book of Words wordt uw gps.

Het gaat over de mensen

Een goede communicatie is cruciaal maar daar stopt het niet.
Een van de grootste uitdagingen is zorgen dat uw werknemers over de juiste vaardigheden beschikken en gemotiveerd  zijn om de vernieuwing mee vorm te geven.  Wat motiveert uw medewerkers echt? Hoe kan u hen ondersteunen en begeleiden in de verandering?  Hoe creëert u een cultuur van betrokkenheid, vertrouwen en wederzijdse verantwoordelijkheid? 
 

Het gaat over vernieuwen

We geloven dat we op een golf van innovatie  en ondernemerschap  zitten die tot meer groei en welvaart leidt. Oude, achterhaalde processen en gewoonten maken plaats voor andere, betere of digitale, en die sterker inspelen op nieuwe noden. We helpen uw organisatie niet alleen anders, maar vooral slimmer  werken.

Als dit jaar ons slimste jaar moet worden dan gaan we dat sàmen doen. En de woorden kiezen die het verschil gaan maken.